Papaya (Παπάγια)

 

Some description Some description

 

Η παπάγια είναι ένα μαλακό και πολύ ζουμερό φρούτο. Ανήκει στην οικογένεια των Caricaceae και αποτελείται από 71 είδη δέντρων χωρίς κλαδιά, που παράγουν μεγάλα φρούτα. Τα δέντρα αυτά αναπτύσσονται κυρίως σε τροπικές περιοχές της Αφρικής και της Νότιας Αμερικής.

Θρεπτικές ιδιότητες

Μετά το νερό, το κύριο συστατικό της παπάγιας είναι οι υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες  εμφανίζονται σε μικρές ποσότητες κι έτσι η θερμιδική αξία των φρούτων είναι χαμηλή. Τα φρούτα αυτά είναι πλούσια σε βιταμίνη C και προβιταμίνη Α και περιέχουν μικρές ποσότητες ενός ενζύμου, της παπαίνης, το οποίο βοηθάει στην πέψη των πρωτεϊνών. Η προβιταμίνη Α είναι απαραίτητη για την όραση, την καλή υγεία του δέρματος, των μαλλιών, των βλεννογόνων, των οστών και την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Η βιταμίνη C εμπλέκεται στο σχηματισμό του κολλαγόνου, των οστών και των δοντιών. Ενισχύει τα ερυθρά κύτταρα του αίματος και βελτιώνει την απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές.  . Η παπαίνη είναι ένα πρωτεολυτικό ένζυμο (πρωτεΐνη που διασπά τα τρόφιμα), παρόμοια με την πεψίνη, η οποία έχει ευεργετικές πεπτικές ιδιότητες. Η παπαίνη είναι ευεργετική σε πεπτικές διαταραχές, όπως η γαστρεντερίτιδα και η καούρα, δεδομένου ότι βοηθά να εξουδετερωθεί η περίσσεια οξύτητα του στομάχου. Η καταπραϋντική και αντισηπτική δράση της στον πεπτικό βλεννογόνο, την καθιστούν πολύ χρήσιμη σε περιπτώσεις γαστρεντερίτιδας και κολίτιδας.   

 

Σύνθεση ανά 100 g βρώσιμου τμήματος 
Θερμίδες 26,5
Υδατάνθρακες (ζ) 6.3
Ινών (g) 1.9
Κάλιο (mg) 211
Μαγνησίου (Mg) 8
Προβιταμίνη Α (mcg) 97,5
Βιταμίνη C (mg) 82
Το φυλλικό οξύ (mcg) Ένας
mcg = μικρογραμμάρια

Προέλευση και ποικιλίες

undefined
undefined

Είναι εγγενές επίσης στο Μεξικό και σύμφωνα με ορισμένους συγγραφείς είναι η χώρα από την οποία ξεκίνησε και η καλλιέργειά της. Σήμερα καλλιεργείται επίσης στη Φλόριντα, τη Χαβάη, την Ινδία, τα Κανάρια Νησιά, τη Μαλαισία και την Αυστραλία. Αυτό το φρούτο είναι από τα πρώτα στις εξαγωγές σε όλο τον κόσμο. Πολλές είναι οι βρώσιμες ποικιλίες οι οποίες μπορούμε να συναντήσουμε όπως η Graham, Fairchild, Rissimee, Puna κ.α. Η πιο κοινή είναι η Solo, της οποίας ο καρπός ζυγίζει 450 γραμμάρια και έχει το σχήμα αχλαδιού.

Επιλογή και διατήρηση

Παπάγια μπορούμε να βρούμε στην αγορά όλο το χρόνο, αλλά η καλύτερη στιγμή για να την απολαύσετε είναι ο χειμώνας. Ο καρπός του φρούτου είναι πράσινος αρχικά και τέλειος για κατανάλωση όταν αρχίζει να παίρνει κίτρινο χρώμα. Συχνά εμφανίζονται καφέ κηλίδες στο φλοιό του φρούτου , οι οποίες όμως δεν επηρεάζουν την ποιότητα της σάρκας του. Τα ώριμα φρούτα μπορούμε εύκολα να τα ξεχωρίσουμε πιέζοντάς και μυρίζοντας ένα ήπιο και γλυκό άρωμα. Η παπάγια είναι ευαίσθητο φρούτο καθώς ο φλοιός της είναι λεπτός και μαλακός, γι αυτό και θέλει προσοχή. Πρέπει να φυλάσσεται στο ψυγείο για περίπου μια εβδομάδα. Σε περίπτωση που το φρούτο δεν είναι ώριμο θα πρέπει να αφήνεται σε θερμοκρασία δωματίου έως ότου κιτρινίσει. Εάν δεν κιτρινίσει μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ως λαχανικό στη μαγειρική. 

 

Some description Some description Some descriptionSome description

 

 


 

Some description