Banana (Μπανάνα)

Θρεπτικές ιδιότητες

Η περιεκτικότητα της μπανάνας σε υδατάνθρακες είναι ιδιαίτερα υψηλή και η θερμιδική της αξία  μεγάλη. Τα πιο αντιπροσωπευτικά θρεπτικά συστατικά της μπανάνας είναι  το κάλιο, το μαγνήσιο , το φολικό οξύ και οι διαρροϊκές ίνες, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για άτομα που πάσχουν από διαρροϊκές ασθένειες.     Η περιεκτικότητά του σε κάλιο βοηθά στη μετάδοση νευρικών ερεθισμάτων, στην σωστή λειτουργία των μυών και εμπλέκεται στην ισορροπία το νερού μέσα κι έξω από το κύτταρο. Το μαγνήσιο έχει σχέση με τη λειτουργία του εντέρου, των νευρών και των μυών. Λόγω όλων των παραπάνω το φρούτο είναι κατάλληλο για παιδιά, νέους, ενηλίκους, αθλητές, εγκύους, θηλάζουσες μητέρες και ηλικιωμένους. Τέλος είναι ένα φρούτο που έχει θέση σε όλες σχεδόν τις δίαιτες, συμπεριλαμβανομένων αυτών που σχετίζονται με το διαβήτη αλλά και αυτών για την απώλεια βάρους.

Σύνθεση ανά 100 g βρώσιμου τμήματος 
Θερμίδες 85,2
Υδατάνθρακες (ζ) 20,8
Ινών (g) 2.5
Κάλιο (mg) 350
Μαγνησίου (Mg) 36,4
Προβιταμίνη Α (mcg) 18
Βιταμίνη C (mg) 11,5
Το φυλλικό οξύ (mcg) 20
mcg = μικρογραμμάρια

Προέλευση και ποικιλίες

undefined

 

undefined

Οι μπανάνες προέρχονται από τη Νότια Ασία και είναι γνωστές στη Μεσόγειο από το 650 μ.Χ. Το φρούτο αυτό έφτασε από τις Κανάριες νήσους κατά τον 15ο  αιώνα κι από εκεί μεταφέρθηκε στην Αμερική το 1516. Η καλλιέργειά του έχει εξαπλωθεί σε πολλές χώρες της Κεντρικής και της Νότιας Αμερικής και ευδοκιμεί επίσης σε υποτροπικές περιοχές της Αφρικής. Είναι η τέταρτη πιο σημαντική καλλιέργεια φρούτων σε όλο τον κόσμο και καθημερινό στοιχείο διατροφής για τους ανθρώπους σε πάνω από 100 τροπικές και υποτροπικές χώρες. Ο φλοιός της  μπανάνας είναι κίτρινος και το φρούτο είναι ώριμο όταν η σάρκα του έχει ένα λευκό-κίτρινο χρώμα.

Επιλογή και διατήρηση

Μπορείτε να βρείτε αυτό το νόστιμο και θρεπτικό φρούτο στην αγορά όλα το χρόνο. Πρέπει πάντα να προσέχετε να είναι άθικτη, χωρίς χτυπήματα και μαύρες κηλίδες. Τα ακατάλληλα κομμάτια αυτού του φρούτου είναι αυτά που είναι πολύ μαλακά, αλλά η παρουσία μαύρων ή καφέ κηλίδων στη σάρκα του φρούτου δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα την ποιότητά του. Το φρούτο δεν απαιτεί ιδιαίτερες συνθήκες αποθήκευσης, απλά κρατήστε το σε μέρος δροσερό, ξηρό και μακριά από το φως του ήλιου. Μπορείτε να το διατηρήσετε ακόμη και στο ψυγείο. Μην σας προβληματίσει το μαύρο χρώμα που θα πάρει ο φλοιός του φρούτου. Τέλος μπορείτε να την αποθηκεύσετε στην κατάψυξη με διάρκεια ζωής τους 2 μήνες.

Οι μπανάνες μπορούν επίσης να παγώσει, έτσι ώστε να παραμείνει για περίπου 2 μήνες. Οι bananitos επίσης καλύτερα να μην χαλαρό σμήνος και να διατηρηθεί, και πρέπει να καταναλώνουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα από τη στιγμή που έχουν φθάσει σε ωριμότητα.